PROCEDURA INFORMOWANIA RODZICÓW
W ZAKRESIE PROWADZENIA OBSERWACJI – DIAGNOZY
ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Zebranie dla rodziców – organizacja pracy w ciągu roku szkolnego (wrzesień):
omówienie celu diagnozy i obserwowanych obszarów rozwojowych,
zaprezentowanie narzędzi diagnostycznych,
zapoznanie rodziców z obszarami pracy wychowawczo – dydaktyczno-opiekuńczymi w przedszkolu.
Zebranie grupowe po przeprowadzeniu wstępnej obserwacji – diagnozy u 4-6 latków (październik), u dzieci 3 letnich podsumowanie adaptacji wstępnej (grudzień):
sprawozdanie dotyczące przeprowadzonej obserwacji rozwoju dzieci,
wnioski z adaptacji wstępnej do przedszkola dzieci 3 letnie,
rozmowy indywidualne z rodzicami dzieci, które powinny zostać poddane dodatkowym działaniom wspomagającym rozwój.
Opracowanie indywidualnych programów wspomagających rozwój dziecka:
kontakty indywidualne z rodzicami,
zapoznanie rodziców z programami (propozycja kierunków dalszych działań),
udzielenie wskazówek do pracy w domu,
uzyskanie zgody rodzica na realizację programu.
Systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej o działaniach nauczyciel – dziecko oraz rodzic – dziecko (cały rok szkolny).
Zebranie grupowe (luty) oraz spotkania indywidualne z rodzicami – podsumowanie obserwacji-diagnozy (maj-czerwiec):
omówienie wyników diagnozy gotowości szkolnej dzieci 6 letnich,
porównanie wyników wstępnych i końcowych uzyskanych podczas diagnoz gotowości szkolnej dzieci 6 letnie oraz arkuszy obserwacji rozwoju dziecka uzyskanych podczas diagnozy rocznej dzieci 3-6 letnie,
rozmowy z zainteresowanymi rodzicami – indywidualne omówienie arkusza obserwacji rozwoju dziecka.