Procedura udzielania informacji o rozwoju dziecka

PROCEDURA INFORMOWANIA RODZICÓW
W ZAKRESIE PROWADZENIA OBSERWACJI – DIAGNOZY
ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
  1. Zebranie dla rodziców – organizacja pracy w ciągu roku szkolnego (wrzesień):
    • omówienie celu diagnozy i obserwowanych obszarów rozwojowych,
    • zaprezentowanie narzędzi diagnostycznych,
    • zapoznanie rodziców z obszarami pracy wychowawczo – dydaktyczno-opiekuńczymi w przedszkolu.
  2. Zebranie grupowe po przeprowadzeniu wstępnej obserwacji – diagnozy u 4-6 latków (październik), u dzieci 3 letnich podsumowanie adaptacji wstępnej (grudzień):
    • sprawozdanie dotyczące przeprowadzonej obserwacji rozwoju dzieci,
    • wnioski z adaptacji wstępnej do przedszkola dzieci 3 letnie,
    • rozmowy indywidualne z rodzicami dzieci, które powinny zostać poddane dodatkowym działaniom wspomagającym rozwój.
  3. Opracowanie indywidualnych programów wspomagających rozwój dziecka:
    • kontakty indywidualne z rodzicami,
    • zapoznanie rodziców z programami (propozycja kierunków dalszych działań),
    • udzielenie wskazówek do pracy w domu,
    • uzyskanie zgody rodzica na realizację programu.
  4. Systematyczne przekazywanie informacji zwrotnej o działaniach nauczyciel – dziecko oraz rodzic – dziecko (cały rok szkolny).
  5. Zebranie grupowe (luty) oraz spotkania indywidualne z rodzicami – podsumowanie obserwacji-diagnozy (maj-czerwiec):
    • omówienie wyników diagnozy gotowości szkolnej dzieci 6 letnich,
    • porównanie wyników wstępnych i końcowych uzyskanych podczas diagnoz gotowości szkolnej dzieci 6 letnie oraz arkuszy obserwacji rozwoju dziecka uzyskanych podczas diagnozy rocznej dzieci 3-6 letnie,
    • rozmowy z zainteresowanymi rodzicami – indywidualne omówienie arkusza obserwacji rozwoju dziecka.